Klachtenregeling
Op grond van deze wet hebben zorgaanbieders een klachtenregeling, zijn zij aangesloten bij een geschilleninstantie en kunnen een onafhankelijke klachtenfunctionaris aanbieden. Therapiecentrum Petten is aangesloten bij de Klachtenregeling en Geschillencommissie Fysiotherapie van het KNGF. Deze instantie geldt als aanspreekpunt voor klachten, mochten u en uw therapeut er niet gezamenlijk uitkomen.
Klacht of geschil?Natuurlijk doen u en uw therapeut er alles aan om de behandeling en het contact zo prettig mogelijk te laten verlopen. Toch kan het gebeuren dat u een klacht heeft over de behandeling van uw therapeut. Een andere mogelijkheid is dat u ontevreden bent over de manier waarop uw therapeut of een andere medewerker in de praktijk met u omgaat. Dan is het goed om uw klacht kenbaar te maken. Niet alleen voor uzelf, maar ook voor andere patiënten en voor de kwaliteit van de therapie.
Ga allereerst het gesprek aan met uw therapeut of neem contact op met de praktijk. Wij willen graag weten als er een klacht of uiting van onvrede ervaren wordt en gaan dan ook graag met u in gesprek. Onze klachtenfunctionaris is beschikbaar om te ondersteunen waar nodig. Informeer op de praktijk naar de contactgegevens. Als u het lastig vindt om dit alleen te doen, neem dan iemand mee die u vertrouwt, bijvoorbeeld uw partner, een familielid of iemand anders. Tips over hoe u zo’n gesprek kunt aanpakken, vindt u op bijvoorbeeld de website van een patiëntenorganisatie zoals Zorgbelang.
Mochten we er samen toch niet uitkomen dan kunt u gebruik maken van de Klachtenregeling Fysiotherapie. Op defysiotherapeut.com staat alle informatie die u nodig heeft om een klacht of geschil in te dienen. |
Therapiecentrum PettenJC Bellisstraat 4
| Wilt u meer weten?
| Beoordeling |